Imieniny: Ady i Dagmary
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  WWWIZYTÓWKI
Proma - Studio Reklamy Wizualnej i technik internetowych.

Tanie Pogotowie Komputerowe

Parafia św. Benedykta w Warszawie Wawrze - Sadulu

Zamów Wwwizytówkę....

  ZDJĘCIA Z NASZEJ GALERII
Zobacz inne fotografie ->
Przemysław Zaboklicki, radny ...

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. BUDECO FiguryFiguryFiguryFigury 6200
2. Teo KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 3311
3. magiczna_dziupla KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 2000
4. Fox KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 1060
5. ArtiW Nowoprzybyli 702
6. zbyszek Nowoprzybyli 700
7. Krzysztofs Nowoprzybyli 510
8. gajos Nowoprzybyli 505
9. vegul Nowoprzybyli 502
10. Janusz Nowoprzybyli 382


Więcej...

  SMUTNA ROCZNICA TRASY SIEKIERKOWSKIEJ
Wysłano dnia 23-09-2003 o godz. 08:36:06 przez naczelny

Równo rok trwa prowizorka na Trasie Siekierkowskiej, która po otwarciu mostu urywa się w polu. Szanse na szybkie dokończenie budowy są zerowe

21 września 2002 r. Huczne otwarcie pierwszego odcinka Trasy Siekierkowskiej i mostu. Ówczesne władze Warszawy w asyście premiera i Prymasa rzucają obietnice. Do końca 2003 r.: powstanie kolejny odcinek Trasy do ul. Bora-Komorowskiego; ul. Beethovena łącząca al. Witosa z ul. Sobieskiego; zacznie przybywać kilometrów poszerzonego Wału Miedzeszyńskiego; zakończy się wykup działek pod budowę jezdni aż do skrzyżowania Marsa, Płowieckiej i Ostrobramskiej.



Projekty do kosza

Wczoraj minął dokładnie rok, gdy samochody ruszyły przez most Siekierkowski. Od tamtej pory Trasa nie wydłużyła się nawet o metr. Urszula Nelken, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, zastój na budowie usprawiedliwia nowym prawem: - W trakcie robót na pierwszym odcinku zmieniły się warunki projektowania dróg i obiektów. Powstały nowe przepisy o ochronie środowiska i gospodarce terenami - mówi.

Stare projekty trafiły do kosza. Urząd Zamówień Publicznych zgodził się, by wykonanie nowych zlecić bez przetargu firmie Transprojekt Gdański (autorowi nieważnych już dokumentów). Tak miało być szybciej. Do dziś projekty nie powstały. Zapomniano, że do Transprojektu Gdańskiego było wiele zastrzeżeń. Pierwsze projekty były tak nieudolne, że ich poprawianie opóźniło rozpoczęcie budowy.

- Nowe projekty są już na ukończeniu. Najbliższego odcinka do ul. Bora-Komorowskiego powstanie jeszcze w tym roku, reszta na wiosnę - zapewnia Urszula Nelken.

Działki leżą odłogiem

W tym czasie można było wykupić wszystkie działki pod arterię. Jednak - Inwestycja nie była przygotowana przez poprzednie władze. Brakowało tytułu prawnego do nieruchomości - stwierdza wiceprezydent miasta Dorota Safjan. Miasto przejęło tylko 25 działek, na wykup czeka 214. Działek ubyło głównie dlatego, że do dwóch pasów zwężono jezdnię Wału Miedzeszyńskiego (zamiast w tym roku pojedziemy nim do końca przyszłego). Miejscy urzędnicy zaprzeczają, jakoby kłopotem w wykupie działek był brak pieniędzy, choć może to kosztować nawet 150 mln zł).

Do tej pory nie ma też pewności, jak będzie wyglądać węzeł u zbiegu Trasy, Płowieckiej, Ostrobramskiej i Marsa. Jego projekt musi się zmienić, bo budowę węzła Ratusz chce połączyć z modernizacją ul. Żołnierskiej (na przedłużeniu Trasy) i zdobyć na to pieniądze w Unii Europejskiej.

Czekanie z wariantami

Marazm potęguje niewyjaśniona sprawa firmy ZBM Inwestor Zastępczy nadzorującej budowę Trasy. Kilka tygodni temu prezydent Lech Kaczyński ogłosił, że chce unieważnić umowę z firmą. Nie dość, że dalsza współpraca kosztowałaby miasto ok. 13 mln zł, to jeszcze wyszło na jaw, że kontrakt na nadzór nad budową Trasy ZBM Inwestor Zastępczy zdobył, wykorzystując powiązania z warszawskimi politykami. Zdaniem wiceprezydent Doroty Safjan umowa jest korzystniejsza dla firmy. - Nie jest ona zainteresowana przyspieszeniem prac i obniżaniem kosztów budowy trasy - twierdzi Dorota Safjan.

Jak się dowiedzieliśmy, jest kilka wariantów wycofania się z umowy, ale decyzja nadal nie zapadła. Tymczasem do czasu zerwania kontraktu prace na Trasie nie zostaną wznowione - Ratusz nie chce dać zarobić inwestorowi zastępczemu.

 

 

Bartosz Raj 


 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Z Gazety Wyborczej/Stołecznej
· Napisane przez naczelny


Najczęściej czytany artykuł o Z Gazety Wyborczej/Stołecznej:
VIP-y otworzyły wczoraj halę sportową przy szkole na ul. Bajkowej


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 4.5
Głosów: 6


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.09 sekund