Imieniny: Alfreda i Izydora
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  WWWIZYTÓWKI
Proma - Studio Reklamy Wizualnej i technik internetowych.

Tanie Pogotowie Komputerowe

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  ZDJĘCIA Z NASZEJ GALERII
Zobacz inne fotografie ->
Sesja Rady Dzielnicy Warszawa Wawer ...

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. BUDECO FiguryFiguryFiguryFigury 6200
2. Teo KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 3311
3. magiczna_dziupla KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 2000
4. Fox KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 1060
5. ArtiW Nowoprzybyli 702
6. zbyszek Nowoprzybyli 700
7. Krzysztofs Nowoprzybyli 510
8. gajos Nowoprzybyli 505
9. vegul Nowoprzybyli 502
10. Janusz Nowoprzybyli 382


Więcej...

  “STERNIK” - POMYSŁ NA SZKOŁĘ
Wysłano dnia 27-09-2004 o godz. 18:46:24 przez naczelny
Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny “Sternik” zostało powołane w ubiegłym roku, a od września ruszyły pierwsze szkoły podstawowe, prowadzone według programu, który od blisko pięćdziesięciu lat sprawdza się w Europie, a zwłaszcza w Hiszpanii.
Główne założenie szkoły to przeniesienie do placówki edukacyjnej domowej atmosfery, ścisła współpraca między rodzicami a nauczycielami i indywidualne podejście do każdego ucznia.
Mimo że placówki “Sternika” czerpią wiele z ducha Opus Dei, religijność szkoły ograniczać ma się wyłącznie do widocznych symboli, kaplicy szkolnej, gdzie dzieci witają Boga przed rozpoczęciem zajęć oraz przekazywanych im wartości katolickich.
– Katolicyzm tej szkoły nie zamyka nam drogi do przyjmowania uczniów z rodzin niewierzących albo wyznających inną religię – mówi dyrektor męskiej podstawówki w Międzylesiu, Robert Mazelanik.


Mimo to w szkole nie ma ani jednego niekatolickiego dziecka. Jedna z rodzin protestanckich rozważa przystąpienie do programu, ale na tym na razie kończy się wielość religijna w “Sterniku”.
Duży nacisk w procesie wychowawczym kładzie się na rozwój talentów dziecka i na zaspokojenie jego potrzeb ruchowych. Codziennie po wspólnym obiedzie chłopcy wybiegają na boisko, aby w mundurkach i w eleganckich pantoflach grać w piłkę. Robert Mazelanik jest przeciwny panoszącej się wszędzie modzie na sportowe obuwie, dzieci od małego powinny być przyzwyczajone do elegancji i dlatego biegają po boisku w pełnym umundurowaniu, spodniach od garnituru, czerwonych koszulkach i eleganckich półbutach. (!?) W ramach wuefu uczestniczą także w zajęciach na basenie.
Jeżeli chodzi o pozostałe cnoty, ich kształtowanie odbywa się w “Sterniku” niejako mimochodem. Zasada egalitaryzmu wcielana jest w życie poprzez zakaz przynoszenia do szkoły wszelkich zabawek, gadżetów i innych wynalazków, które mogłyby świadczyć o poziomie materialnym rodziny. Dzieci nie wiedzą, kto płaci czesne pełnej wysokości, kto korzysta z ulgi, a kto łoży na szkołę więcej niż powinien, bo comiesięczna składka pozostaje tajemnicą rodziców i dyrektora. Obowiązują jednakowe mundurki i wspólne posiłki. Do szkoły można przynosić jedynie kanapki i owoce, wszelkie słodycze zabronione, a jeśli ktoś mimo to przyniesie z domu łakocie, musi podzielić się z innymi. Nauczyciele dbają, aby maluchy zjadały wszystko z talerzy, a po posiłku myły zęby. Nie ma sklepiku szkolnego ani żadnego innego punktu, w którym uczniowie trwonią zwykle pieniądze w publicznych szkołach.
Indywidualizacja podejścia do nauki polega między innymi na instytucji tutora – opiekuna ucznia, który spotyka się z rodzicami w specjalnym pokoju, przypominającym nieco gabinet psychoanalityka i omawia na bieżąco jego postępy i wybryki. W zachowaniach negatywnych dostrzega się przede wszystkim możliwość poznania dziecka i zachęcenia go do poprawy – brzmi jedna z zasad Stowarzyszenia.
Póki co Sternik realizuje program edukacyjny zbliżony do tych, które proponują szkoły publiczne. Już od pierwszej klasy duży nacisk kładzie się na języki, a lekcje ułożone są w taki sposób, aby te najtrudniejsze wypadały rano, kiedy dziecko jest wypoczęte i może pracować na pełnych obrotach. Ciekawe, że każdego dnia szkoła zaczyna się i kończy o tej samej porze, co zdecydowanie ułatwia rodzicom organizację czasu. – W tej chwili jestem zupełnie spokojna o mojego syna, kiedy jest w szkole, mogę pracować i nie jestem tak rozproszona jak wtedy, kiedy uczył się w zwykłej szkole – mówi mama trzecioklasisty.
Na razie wszyscy są ze szkoły zadowoleni. Dyrektor Mazelanik pała entuzjazmem, rodzice planują gimnazja i licea związane z tym programem, a dzieci – jak to dzieci – mimo że eleganckie, z trudem ustawiają się pod klasą w równy szereg.

źródło: Linia Otwocka


 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o
· Napisane przez naczelny


Najczęściej czytany artykuł o :
Wycinanie drzew – kosztowna samowola


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 4
Głosów: 5


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.48 sekund