Imieniny: Urszuli i Hilarego
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  WWWIZYTÓWKI
Proma - Studio Reklamy Wizualnej i technik internetowych.

Parafia św. Benedykta w Warszawie Wawrze - Sadulu

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  ZDJĘCIA Z NASZEJ GALERII
Zobacz inne fotografie ->
Sesja Rady Dzielnicy Warszawa Wawer ...

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. BUDECO FiguryFiguryFiguryFigury 6200
2. Teo KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 3311
3. magiczna_dziupla KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 2000
4. Fox KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 1060
5. ArtiW Nowoprzybyli 702
6. zbyszek Nowoprzybyli 700
7. Krzysztofs Nowoprzybyli 510
8. gajos Nowoprzybyli 505
9. vegul Nowoprzybyli 502
10. Janusz Nowoprzybyli 382


Więcej...

  SZYBKA KOLEJ NIESZYBKO
Wysłano dnia 16-12-2004 o godz. 09:12:00 przez naczelny
Przegląd prasy lokalnej
Lech Kaczyński, prezydent Warszawy przerwał rozmowy z podwarszawskimi samorządami w sprawie Szybkiej Kolei Miejskiej. Końcowa stacja ma być w Falenicy. Przedstawiciele kolei sugerują, że jeśli Józefów i Otwock nie będą chciały współfinansować tego projektu, to SKM poza Warszawę szybko nie wyjedzie   
- Szybka Kolej Miejska to kiełbasa wyborcza – sugerował Zenon Barejko, podczas obrad sesji Rady Miasta, we wtorek 30 listopada. “Zakłada się, że w pierwszej kolejności SKM ruszy na istniejącej trasie Grodzisk Mazowiecki – Otwock” - czytamy na temat SKM na stronie internetowej UM Warszawa. “Przystosowanie i modernizacja tras polegać będzie na modernizacji torów oraz zakupie nowych pociągów, dzięki czemu znacznie skróci się czas przejazdu i polepszy komfort jazdy. Stacje i przystanki zostaną wyremontowane i wyposażone w ruchome schody i chodniki, a także windy dla niepełnosprawnych”.
Plan był ambitny, ale trafił do kosza. Powstał nowy, pomijający Otwock i Józefów. Otwoccy radni uważają, że stacja końcowa dla szybkiej kolei powinna znajdować sie w Otwocku, a nie w Falenicy. Gerard Wołodźko obawia się, że “jeśli nie załapiemy się na pierwszy etap przedsięwzięcia, to potem długo będziemy czekać na szybką kolej”. Natomiast prezydent Otwocka wyjaśnia, że miasto nie może stawiać warunków Warszawie. – Za udział w przedsięwzięciu gmina zapłaciła tysiąc złotych. To jest symboliczna kwota. Warszawa na ten cel przeznacza 300 mln – mówi Andrzej Szaciłło.
 


Politykować czy gospodarzyć

– Lech Kaczyński przerwał rozmowy z nami – komentuje Stanisław Kruszewski. – Nie mamy poparcia stolicy. Sprawa utknęła w martwym punkcie. Warto starać się o to, by na naszym terenie kursowała szybka kolej. Większość miast na świecie opiera się właśnie na SKM, bo jest to tańsze rozwiązanie niż budowa metra, a efekt podobny. Poza tym Warszawa posiada dobrą infrastrukturę, dlatego warszawskie władze powinny zdecydować się na wymianę taboru i porozumienie z PKP w sprawie wykorzystania torowisk i stacji, a nie zakupu nowych wagonów. Przystanki mogłyby administrować samorządy, tak jak pierwotnie się planowało... Władze Warszawy powinny odrzucić politykę, a zająć się gospodarką. Przecież SKM za 2-3 lata na pewno pojawi się na podmiejskich terenach, więc, po co zwlekać?
Burmistrz przyznał także, że sieć dróg Otwock-Warszawa jest zbyt mała, by swe usługi świadczyło kilku prywatnych przewoźników. – Każdy z nich ma duży tabor, a ulic jest za mało - mówi. – Ponadto jestem zdania, że przystanek końcowy powinien być w Otwocku. Popieram działania otwockich władz, które zabiegają o jak najszybsze usytuowanie SKM w naszym regionie. Otwocki dworzec PKP jest dostosowany do tego, by być bazą końcową SKM.

A jednak szybka kolej nie dojedzie

Niektóre osoby uważają, że PKP nie przyjmie warunków umowy warszawskich władz, ponieważ do tej pory nie udało się ustalić szczegółów korzystania z torów i stacji PKP. A to źle wróży całemu przedsięwzięciu. – Po co robić sztuczny węzeł w Falenicy – zastanawia się burmistrz Józefowa. O to zapytałam Jacka Poniewierskiego, pełnomocnika Zarządu SKM i Stanisława Plewako, głównego specjalisty Biura Komunikacji UM w Warszawie.
Okazało się, że pierwsze pociągi ruszą już w grudniu 2005 r., ale końcowy przystanek będzie w Falenicy. Pełnomocnik SKM zapewnia, że nadal obowiązuje plan trasy Grodzisk Mazowiecki – Otwock.
– Sprawa jest już przesądzona, bo z analiz, symulacji i rachunku ekonomicznego jednoznacznie wynika, że 6 pociągów nie jest w stanie obsłużyć linii otwockiej – wyjaśnia Jacek Poniewierski. – Pociągów jest za mało, by kursowały do Otwocka. Przedłużenie trasy spowoduje (przy taborze 6 pociągów), że byłaby mała częstotliwość kursów. Nie byłoby efektu.
Natomiast Stanisław Plewako dodaje: – Odległość od Falenicy do Otwocka jest niewielka, ale pierwsza wersja pilotażowa: Warszawa Zachodnia – Falenica jest w granicach miasta stołecznego, co umożliwia wprowadzenie biletów sieciowych. Wprowadzenie dodatkowych przystanków SKM poza Warszawą wiązałoby się z innymi rozwiązaniami, (o których na razie nikt nie mówi – przyp. red.).

Może za dwa lata

Warszawa ogłosiła przetarg na sześć pociągów – po trzy wagony każdy. – Na uruchomienie całej trasy od Grodziska potrzeba 18 pociągów. Jeśli SKM miałaby ruszyć na pełnej trasie to pociągi wyjechałyby za trzy lata, a nie za rok. Dlatego władze SKM i Warszawy zdecydowały o skróceniu trasy przejazdu – mówi główny specjalista z Biura Komunikacji UM Warszawa. – Sześć nie wystarczy na obsługę dodatkowego odcinka Falenica – Otwock.
Jacek Poniewierski mówi, że “zaczynamy od wersji pilotażowej w granicach miasta Warszawy”. Odcinek Grodzisk Mazowiecki i Otwock został odłożony na 2006 r. – Szybką kolej będziemy wprowadzać etapami. Musimy mieć czas na stworzenie nowoczesnego i pełnego taboru – uważa pełnomocnik Zarządu SKM. – Zachęcamy samorządy do rozmów i współpracy. Obecnie przygotowujemy list intencyjny dla otwockiego regionu.
Pan Poniewierski nie ukrywa, że Zarządowi SKM zależy na współpracy z samorządami lokalnymi. – Mieszkańcy Otwocka, Józefowa czy Karczewa są naszymi potencjalnymi klientami. Wszystkie gminy, gdzie zaplanowano trasę szybkiej kolei są zainteresowane wprowadzeniem jej na swoim terenie – mówi Poniewierski. – Dalszy rozwój projektu szybkiej kolej na odcinkach pozawarszawskich zależy od samorządów terytorialnych. Nie chodzi tylko o pozytywną wolę polityczną, ale o faktyczne działanie. Dlatego liczymy na to, że samorządy przyczynią się do powstania szybkiej kolei np. poprzez częściową partycypację w kosztach SKM czy wybudowanie parkingów w okolicach stacji kolei, gdzie mieszkaniec z okolicznej miejscowości mógłby zostawić samochód i przesiąść się w SKM. Jeśli Otwock nie zrezygnuje z wprowadzenia SKM, to za dwa lata będzie miała u siebie szybką kolej.
Agnieszka Jaskulska

 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Przegląd prasy lokalnej
· Napisane przez naczelny


Najczęściej czytany artykuł o Przegląd prasy lokalnej:
Nowe mieszkania


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 4
Głosów: 1


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.10 sekund