Imieniny: Ireny i Kleopatry
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  WWWIZYTÓWKI
Proma - Studio Reklamy Wizualnej i technik internetowych.

Parafia św. Benedykta w Warszawie Wawrze - Sadulu

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  ZDJĘCIA Z NASZEJ GALERII
Zobacz inne fotografie ->
Zajazd Napoleoński ...

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. BUDECO FiguryFiguryFiguryFigury 6200
2. Teo KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 3311
3. magiczna_dziupla KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 2000
4. Fox KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 1060
5. ArtiW Nowoprzybyli 702
6. zbyszek Nowoprzybyli 700
7. Krzysztofs Nowoprzybyli 510
8. gajos Nowoprzybyli 505
9. vegul Nowoprzybyli 502
10. Janusz Nowoprzybyli 382


Więcej...

  SUPER POCIĄG ZE ZŁOMU
Wysłano dnia 21-01-2006 o godz. 22:14:00 przez naczelny
Przegląd prasy lokalnej Czy przetarg na zakup pociągów dla Szybkiej Kolei Miejskiej był ustawiony? Przedstawiamy niejasne kulisy tego zamówienia Pociągi SKM święcą pustkami. Władze Warszawy chcą zachęcić pasażerów do korzystania z SKM, zwiększając częstotliwość kursowania i kierując składy na nowe trasy Kursująca od trzech miesięcy SKM miała być komunikacyjnym hitem rządzącej stolicą ekipy Lecha Kaczyńskiego. Kolej wystartowała z sześcioma pociągami, teraz chce pozyskać 12 nowych - może je kupić lub wziąć w leasing. Decyzja zostanie podjęta do końca marca.

Sześć pierwszych pociągów SKM władze miasta kupiły na przełomie 2004 i 2005 roku za 55 mln zł w zakładach ZNTK Nowy Sącz (obecnie pod nazwą Newag). Prezes firmy Zbigniew Konieczek zaprzeczył w rozmowie z "Rz", że prowadzi rozmowy w sprawie kolejnego zamówienia. Wiele wskazuje jednak na to, że właśnie ten producent ma największe szanse na kontrakt. - Jeśli nowo kupiony tabor będzie tego samego typu, niższe będą koszty obsługi i utrzymania - przyznaje Jerzy Obrębski, prezes SKM. - Na razie nie zapadła jednak żadna decyzja. Przypadkiem mieli projekt Tymczasem już kulisy pierwszego kontraktu dla zakładów w Nowym Sączu kryją sporo znaków zapytania. Warunki zamówienia zawarte w specyfikacji przetargowej okazały się wyjątkowo wyśrubowane: na przedstawienie projektu firmom dano tylko miesiąc od podpisania umowy, a na zakończenie dostaw - niespełna rok. - Miesiąc na przygotowanie projektu to warunek nierealny. Producent potrzebuje na to co najmniej kilku miesięcy. A zanim ruszy produkcja, upływa co najmniej półtora roku - mówi Karol Szyndzielorz z koncernu Siemens. Według informacji "Rzeczpospolitej", ZNTK Nowy Sącz wcześniej przygotowywał projekt reklamowy prototypu nowocześnie wyglądającego pociągu. - Każdy producent pracuje przecież nad różnymi projektami - wyjaśnia ten zbieg okoliczności Zbigniew Konieczek, prezes zakładów z Nowego Sącza. - A tak się akurat zdarzyło, że jeden z naszych był zbieżny z potrzebami stolicy. Wystarczyło go po prostu zaadaptować do wymagań przetargowych. Czy uzyskaniu zlecenia pomogły ZNTK powiązania personalne? Za komunikację odpowiadał w ratuszu za czasów Kaczyńskiego wiceprezydent Andrzej Urbański, w 1997 roku redaktor naczelny "Życia Warszawy". Właścicielem nowosądeckich zakładów jest zaś Zbigniew Jakubas - do 2000 roku właściciel tego dziennika. Czy ta znajomość ułatwiła producentowi zdobycie warszawskiego zamówienia - tego nie udało nam się ustalić. Wagony po czterdziestce Pociągi dla warszawskiej SKM powstały na bazie starych składów EN-57 kupionych od SKM z Trójmiasta (z nich pochodzą ramy wózków jezdnych i przestarzała konstrukcja układu napędowego). - Nowy Sącz kupił od nas zrujnowane pociągi z lat 60., wycofane z użytku. Część była spalona - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik SKM Trójmiasto. - Uznaliśmy ich remont za nieopłacalny. Stary tabor sprzedaliśmy na przełomie 2004 i 2005 roku za 1,64 mln zł - wyjaśnia. - Protestowaliśmy przeciwko sprzedaży tych spalonych pociągów jako bazy do wyprodukowania nowych. Mieliśmy wątpliwości, czy będą bezpieczne dla pasażerów - mówi Stanisław Kogut, senator PiS, przed wyborami szef kolejarskich związków zawodowych. W stołecznym przetargu ZNTK Nowy Sącz wystartował jako jedyny oferent. Nasz informator z branży kolejowej twierdzi, że karty zostały rozdane przed ogłoszeniem przetargu. - Władze Warszawy chciały wykazać się zleceniem dla upatrzonego zakładu. Stare, spalone pociągi stały w trawie w oczekiwaniu na nabywcę z Nowego Sącza, który je później przebudował. A prawo zamówień publicznych? No cóż, musieli odgrywać ten cały teatr z przetargiem - mówi nasz informator. Zwycięzca przed startem? Warunki przetargu tak określono, że nowe pociągi nie miały szans ze względu na czas wykonania zlecenia, kwotę przeznaczoną na zakup i sposób punktacji ofert (70 proc. za cenę). - Nie mieliśmy starego taboru do modernizacji, a nowy nie miał szans na wygranie przetargu. A używanego taboru nie sposób kupić, bo kolej sprzedaje tylko pociągi przeznaczone na złom - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes zakładów PESA Bydgoszcz. Slavomir Mamatej, prezes ZNTK Mińsk Mazowiecki: - Dopiero kilkanaście dni przed otwarciem ofert przedstawiciele komisji przetargowej powiedzieli, że to mogą być także zmodernizowane stare pociągi. Dali nam też do zrozumienia: jeśli złożycie ofertę, nie mając taboru do modernizacji, nie uwzględnimy jej. Próbowaliśmy go znaleźć, ale było za mało czasu. Sęk w tym, że ZNTK Nowy Sącz też oficjalnie nie był właścicielem taboru przed złożeniem oferty, ale mimo to została ona przyjęta. Szef zakładów Zbigniew Konieczek nie odpowiedział nam na pytanie, czy przed rozstrzygnięciem warszawskiego przetargu jego firma miała z trójmiejskiej SKM gwarancje sprzedaży wycofanych składów. Menedżer jednej z firm z branży kolejowej: - Jeśli ZNTK Nowy Sącz wystartował w przetargu, to albo ten używany tabor już miał, albo ktoś mu już go obiecał. Przetarg opiewał tylko na sześć pociągów, bo Nowy Sącz nie zdobyłby więcej używanego taboru. Upudrowali trupa Oficjalnie umowa z ZNTK Nowy Sącz została podpisana w styczniu 2005 roku. Już we wrześniu pierwszy pociąg woził pasażerów. Rekordowe tempo uruchomienia miejskiej kolejki kilkakrotnie zachwalał w rozmowach z dziennikarzami Sławomir Skrzypek, wiceprezydent Warszawy i jeden z pomysłodawców SKM (dziś w zarządzie PKOBP). Suchej nitki nie zostawił na SKM Bogusław Kowalski (LPR), szef Sejmowej Komisji Infrastruktury, do września wicemarszałek województwa.- Warszawa dała 55 mln zł za upudrowanego trupa. Wydano na ten projekt duże pieniądze, a technologicznie pociąg nic się nie zmienił. Napęd jest dalej według myśli technicznej z lat 50. Przyspieszenie i droga hamowania pozostały takie same jak wtedy. JACEK KRZEMIŃSKI, KONRAD MAJSZYK Wyborcza kolejka Harmonogram dostaw pociągów SKM był ściśle skoordynowany z kampanią wyborczą. Pierwszy skład dotarł do Warszawy w drugiej połowie września 2005 roku. Przejazd dla dziennikarzy odbył się 23 września, czyli dwa dni przed wyborami parlamentarnymi. Regularne darmowe kursy dla pasażerów zaczęły się 3 października, czyli dwa dni przed pierwszą turą wyborów prezydenckich.

 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Przegląd prasy lokalnej
· Napisane przez naczelny


Najczęściej czytany artykuł o Przegląd prasy lokalnej:
Nowe mieszkania


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 4
Głosów: 5


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.28 sekund