Imieniny: Łucji i Otylii
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  WWWIZYTÓWKI
Tanie Pogotowie Komputerowe

Parafia św. Benedykta w Warszawie Wawrze - Sadulu

Opieka kardiologiczna przez telefon 24h

Zamów Wwwizytówkę....

  ZDJĘCIA Z NASZEJ GALERII
Zobacz inne fotografie ->
Przemysław Zaboklicki, radny ...

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. BUDECO FiguryFiguryFiguryFigury 6200
2. Teo KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 3311
3. magiczna_dziupla KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 2000
4. Fox KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 1060
5. ArtiW Nowoprzybyli 702
6. zbyszek Nowoprzybyli 700
7. Krzysztofs Nowoprzybyli 510
8. gajos Nowoprzybyli 505
9. vegul Nowoprzybyli 502
10. Janusz Nowoprzybyli 382


Więcej...

  MOST WAWERSKI
Wysłano dnia 12-04-2003 o godz. 22:44:39 przez naczelny
Przegląd prasy lokalnej Autor: Gość

Przez ostatnie kilka miesięcy na łamach prasy, stronach internetowych i w innych mediach toczyła się gorąca dyskusja nad kwestią budowy kolejnych dwóch mostów w Warszawie. Można powiedzieć, że zrodził się pewnego rodzaju spór wśród mieszkańców stolicy, polityków i samorządowców o to, który most powinien być budowany w pierwszej kolejności. Most Wawerski (Na Zaporze) łączący Wawer z Wilanowem, czy tzw. Północny między Białołęką, a Bielanami.



Ożywiona polemika spowodowana była głosami dochodzącymi z Ratusza, iż Warszawy nie stać na budowę dwóch mostów jednocześnie, jak zapowiadał poprzedni prezydent Wojciech Kozak, lecz należy skupić się na jednym, tym który jest bardziej potrzebny. Ostatecznie w budżecie Warszawy na 2003 rok znalazło się po tyle samo pieniędzy na projekty obydwu inwestycji. Wygrała opcja ubiegania się o fundusze z Unii Europejskiej do których niezbędne jest opracowanie odpowiednich planów, przy ich braku szansa mogłaby być utracona. Takie rozwiązanie wydaje się być najrozsądniejsze, gdyż przygotowane projekty i tak będą musiały być kiedyś zrealizowane nie zależnie od tego, czy uda się otrzymać dofinansowanie z UE, czy też nie.
Warto jest przypomnieć tutaj historię towarzyszącą pomysłowi budowy przeprawy mostowej, która od miejsca usytuowania, czyli tam gdzie planowano jeden z progów wodnych na Wiśle, została nazwana Mostem na Zaporze. Pierwsze wzmianki o potrzebie budowy mostu sięgają czasów przedwojennych, gdy to na południe od Mostu Poniatowskiego kolejną przeprawą był most wysokowodny koło Michalina (na południowej granicy Wawra) zniszczony podczas drugiej wojny światowej. Już wtedy w planach inwestycyjnych istniał „Most i Trasa Na Zaporze” („Most i Trasa Wawerska”). Po wojnie most i trasa były uwzględniane we wszystkich planach zagospodarowania przestrzennego, ale do realizacji inwestycji nie dochodziło głównie ze względu na brak środków finansowych. Pierwsze poważne próby doprowadzenia do budowy mostu i trasy zaczęły się w latach gdy Wawer wydzielił się z Pragi Południe, dzielnicy Warszawy, i stał samodzielną gminą. Rada gminy Wawer w roku 1998 podjęła uchwałę o zaciągnięciu kredytu długoterminowego na tę inwestycję. Wydawało się wtedy, że jest to krok stawiający przysłowiową kropkę nad „i” w batalii o most. Rzeczywistość polityczna okazała się jednak nieubłagana i to co wydawało się bardzo blisko odsunęło się w czasie.
Dwa lata temu budowa Mostu Na zaporze znalazła się jako jeden z głównych elementów nowego układu komunikacyjnego Wawra w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy Warszawa-Wawer do 2015 roku. Została uznana za strategiczną inwestycję na terenie gminy o dużych perspektywach na przyszłość.

Dla komunikacji Wawra, jak również wielu okolicznych prawobrzeżnych, miejscowości powstanie nowego mostu ma znaczenie zasadnicze. Daje to szansę na dużo szybsze i wygodniejsze przedostanie się do lewobrzeżnej Warszawy, gdzie znajduje się większość miejsc pracy mieszkańców Wawra i okolic, oraz wszystkie ważniejsze instytucje publiczne, kulturalne, miejsca spotkań towarzyskich itp.
Obecnie nienajlepsze połączenie z centrum miasta stanowi główną niedogodność dla mieszkańców Wawra w aktywnym spędzaniu życia. Codzienne stanie w korkach drogowych na głównych ciągach komunikacyjnych powoduje narastanie niechęci do mieszkania akurat tutaj. Przez to Wawer nie do końca wykorzystuje swoje zalety, które są magnesem przyciągającym osoby chcące mieszkać wśród zieleni z dala od miejskiego zgiełku, a jednocześnie z możliwością szybkiego przedostania się do centrum.
Z punktu widzenia komunikacji w Wawrze nie mniej istotne niż sam most jest powstanie Trasy na Zaporze. Obecnie w dzielnicy główne ciągi komunikacyjne przebiegają równolegle do linii kolejowej w kierunku północ-południe. Bardzo ubogo przedstawiają się połączenia w kierunku wschód-zachód. Jest to głównie, nadmiernie już teraz obciążona ruchem, ulica Bronisława Czecha biegnąca przez wiadukt nad torowiskiem na granicy Anina z Marysinem Wawerskim (ostatni wiadukt na południe w Wawrze) Nowa trasa dałaby możliwość bezkolizyjnego przejazdu przez linię kolejową na wysokości Międzylesia, tam gdzie ruch samochodów jest największy.

Przebieg trasy, zgodnie z pracą studialną przygotowaną w 2000 roku przez BPRW (Biuro Planowania Rozwoju Warszawy), ma mierzyć od ulicy Powsińskiej do ulicy Patriotów około osiem kilometrów, z czego 65% ma przebiegać po nowym śladzie, jedynie 35% stanowią istniejące już ulice. Trasa zaczyna swój bieg od ulicy Augustówka odchodzącej na wschód od Powsińskiej. Dalej wzdłuż elektrociepłowni „Siekierki” ulicą Zawodzie, aby nowo wytyczoną trasą osiągnąć Wisłę (o samym moście napiszę niżej). Na prawym brzegu trasa spotyka ulicę Wał Miedzeszyński, gdzie planowany jest wiadukt. Od Wału Miedzeszyńskiego Trasa pobiegnie przez niezagospodarowane tereny do ulicy Trakt Lubelski i dalej równolegle do Cylichowskiej, aby połączyć się ze Zwoleńską na wysokości ulicy Źródlanej. Dalej Zwoleńską, gdzie dla poszerzenia jezdni należy wyburzyć kilka budynków, do ulicy Patriotów i torów kolejowych nad którymi ma powstać kolejny wiadukt.
Możliwe jest również inne wytyczenie trasy po stronie Wawerskiej, które jest rozważane ze względu na dużą kolizyjność wyżej opisanego przebiegu, co wiąże się dużymi kosztami wykupu gruntów i odszkodowaniami. Inny wariant miałby przebiegać ulicą Cylichowską, dalej na północ przecinając Zwoleńską, a wiadukt nad ulicą Patriotów i torami wypadałby na wysokości północnej granicy terenów ABB-ZWAR. Tego typu rozwiązanie nie było jednak przewidziane w planach zagospodarowania przestrzennego, więc wymagało by ich zmiany.


Most ma mierzyć 1400 m. Konstrukcja została dobrana tak, aby nie niosła za sobą dużych kosztów, tak jak jest np. z mostami wiszącymi, a jednocześnie była trwała. Most Na Zaporze będzie stały z jazdą górą przystosowany do przeniesienia urządzeń infrastruktury technicznej. Będą to jakby dwa mosty obok siebie z łącznie czterema pasami ruchu, chodnikami i ścieżką rowerową. Rozpatrywane są dwie możliwości prowadzenia inwestycji: w dwóch etapach lub całościowo. Przy budowie całościowej wszystkie prace zostałyby wykonane od początku do końca w określonym przedziale czasowym. Przy budowie etapowej w pierwszej kolejności powstanie jedna cała część z dwoma pasami ruchu, oraz przęsła czekające na realizację drugiej części. Budowa wszystkich przęseł w pierwszym etapie daje o wiele niższe koszty niż ponowne rozpoczynanie prac wodnych przy etapie drugim.
Niezwykle istotne z punktu widzenia mieszkańców Wawra może okazać się możliwość „przerzucenia” na drugą stronę Wisły rury kanalizacyjnej. W pobliżu przebiegu Trasy Na Zaporze budowana jest oczyszczalnie ścieków „Południe”. Odprowadzanie do niej dzielnicowych nieczystości jest szansą na rozwiązanie odwiecznego wawerskiego problemu związanego z brakiem kanalizacji.
Z kalkulacji przeprowadzonej przy tworzeniu Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy Warszawa-Wawer wynika, że koszt budowy mostu wynosiłby około 214 mln. zł. w wariancie oszczędnościowym. Natomiast na trasę, łącznie z wykupem gruntów i odszkodowaniami za budynki kolidujące, należałoby wydać około 200 mln. zł.

Rozpatrując powstanie nowej przeprawy i jej trasy, jak również rychłe poszerzenie Wału Miedzeszyńskiego i dokończenie budowy Trasy Siekierkowskiej, a w perspektywie przebieg autostrady A2 przez Wawer, przyszłość naszej dzielnicy i okolic wydaje się rysować bardzo optymistycznie. Połączenie niewątpliwych walorów przyrodniczych, oraz dobra komunikacja będą już niedługo szły w parze na naszym prawym brzegu.


Autorem jest: Przemysław Zaboklicki – mieszkaniec Marysina Wawerskiego, Radny dzielnicy Warszawa-Wawer, wiceprzewodniczący Komisji Ładu Przestrzennego, Rozwoju Gospodarczego i Ochrony Przyrody


 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Przegląd prasy lokalnej
· Napisane przez naczelny


Najczęściej czytany artykuł o Przegląd prasy lokalnej:
Nowe mieszkania


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 4.25
Głosów: 4


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


"User's Login" | Logowanie/Założenie konta | 0 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.07 sekund