Trasa Siekierkowska dłuższa pod koniec czerwca
Data: 04-04-2006 o godz. 09:34:45
Temat: Z Gazety Wyborczej/Stołecznej


Znamy dokładny harmonogram wydłużania Trasy Siekierkowskiej w stronę Gocławka. Do skrzyżowania Ostrobramskiej z Płowiecką dotrze pod koniec czerwca. Gorącą naradę w sprawie Trasy Siekierkowskiej odbyli wczoraj inżynierowie z firmy Budimex-Dromex, która jest głównym wykonawcą arterii. Do późnego wieczora ustalali plan działania na najbliższe tygodnie. - Zakładamy, że Trasę Siekierkowską dociągniemy do skrzyżowania Ostrobramskiej z Płowiecką w trzeciej dekadzie czerwca - powiedział "Gazecie" Janusz R. Lewandowski, dyrektor budowy tego odcinka.

To jednak prawie cztery miesiące po terminie zapowiadanym w zeszłym roku przez Zarząd Dróg Miejskich. Skąd to opóźnienie? - Po pierwsze, były problemy z przejęciem terenu od właścicieli komisu samochodowego, gdzie trzeba było przenieść część rur. Po drugie, w tym roku była dość długa zima - usprawiedliwia wykonawcę Marek Mistewicz, dyrektor ZDM. Przedstawiciele Budimeksu twierdzą, że jeszcze niedawno grunt miejscami był zamarznięty nawet na głębokości jednego metra. W takich warunkach nie da się budować jezdni. W czerwcu po oddaniu nowego odcinka trasy kierowcy nie będą zapewne jeszcze w pełni zadowoleni. Dostaną bowiem do użytku mocno wybrakowaną arterię. Nie będą wtedy gotowe estakady, którymi mamy bezkolizyjnie skręcać m.in. w ul. Płowiecką. Trasa będzie się kończyć przy ul. Ostrobramskiej skrzyżowaniem ze światłami. Droga z Gocławka, Wesołej czy Rembertowa na Mokotów skróci się, ale trzeba będzie odstać swoje w korku przed sygnalizacją. Na łatwiejszy przejazd Trasą Siekierkowską trzeba będzie zatem poczekać do początku przyszłego roku. Dopiero wtedy zostaną ukończone wszystkie wiadukty na skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Płowiecką, które ma zbudować Budimex-Dromex. A to i tak jeszcze nie będzie koniec prac w tym rejonie. W kolejnym etapie na skrzyżowaniu Płowieckiej i Marsa musi powstać ogromne rondo i estakady w kierunku Rembertowa. Nie wiadomo, kiedy będą gotowe, bo Zarząd Dróg Miejskich nie wybrał jeszcze firmy, która je zbuduje.





Artykuł jest z LSI Wawer
http://www.wawer.waw.pl/beta

Adres tego artykułu to:
http://www.wawer.waw.pl/beta/modules.php?name=News&file=article&sid=298